Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania  -  FAQ

  

Czy jest możliwość odbioru osobistego przesyłki w oddziale firmy  kurierskiej ?

Tak, jest taka możliwość. W tym celu należy uprzednio nas o tym poinformować i zamówić dostawę z odbiorem osobistym w wybranym oddziale firmy kurierskiej.  Wtedy zazwyczaj już kolejnego dnia roboczego można ją odebrać zwykle w godzinach 9.00 - 18.00. Na stronie internetowej przewoźnika znajdą Państwo dane adresowe oraz numery telefonów do wszystkich oddziałów firmy kurierskiej DHL.

 

Czy można sprawdzić zawartość przesyłki oraz stan towaru przed zapłatą należnej kwoty pobrania ?

 

Niestety ale nie ma takiej możliwości. Takie reguły mają chyba wszystkie firmy kurierskie. W chwili doręczenia kurier będzie wymagał uiszczenia opłaty oraz pokwitowania odbioru przesyłki. Jednakże każdy odbiorca ma prawo zażądać obecności przy otwieraniu przesyłki i sprawdzeniu jej zawartości. Musi się to jednak odbyć tuż po dostawie. Jeżeli zostanie zauważony jakikolwiek brak bądź defekt towaru, należy spisać protokół szkody.

 

Czy da się umówić z osobą dostarczającą paczkę na konkretną godzinę odbioru ?

 

Tak, jest to możliwe ale... Takie spotkanie jest zależne od wielu czynników. Najłatwiejsze to będzie w miastach, w, których znajdują się oddziały firmy kurierskiej bądź w ich najbliższym sąsiedztwie. Możliwe jest to również w większych miejscowościach, w których kurier ma do rozwiezienia sporo przesyłek i spędzi tam kilka godzin. Z kolei może to być niezwykle trudne, a i często niemożliwe, na innych obszarach. Tam kurier zazwyczaj ma pojedyncze ilości przesyłek, a że obowiązuje go ścisły plan  trasy na cały dzień etc, raczej nie będzie przychylnie nastawiony. Jeśli już chcemy spróbować należy wtedy zadzwonić do oddziału obsługującego teren dostawy naszego zamówienia. Następnie musimy podać nasze dane identyfikacyjne oraz numer przesyłki i prosić o połączenie z kurierem, który ma nam dostarczyć paczkę, bądź co jest mniej prawdopodobne, poprosić o numer telefonu do tej osoby. I tylko od tej rozmowy zależy jak będzie...

Numer przesyłki znajduje się w emailu przesłanym przez nas system sprzedaży. Jeśli z jakichkolwiek powodów, został utracony lub niedostarczony prosimy o kontakt. Z doświadczenia wiemy, że kurierzy idą Klientom "na rękę" jednak nie jest to regułą, i zależy to wyłącznie od ich możliwości i humoru.


 

Czy kurier skontaktuję się ze mną telefonicznie przed doręczeniem przesyłki aby wcześniej poinformować ?

Zależy to tylko i wyłącznie od człowieka. Kurier niestety nie ma takiego przymusu. Jednakże większość ma świadomość, że to lepsze rozwiązanie dla obu stron, ale nie wszyscy. Aby uprościć dostarczenie zamówionych produktów i ułatwić kontakt, na każdym liście przewozowym podajemy numer kontaktowy ( dlatego tu równie ważne jest aby o nim nie zapominać przy składaniu zamówienia ). 

 

Co w chwili gdy kurier nie zastanie mnie akurat w domu / w pracy ?

 

Jeżeli kurier nie zastanie nikogo pod podanym adresem dostawy, pozostawi awizo. Znajdują się tam informacje tl.: numer przesyłki, numerem telefonu do oddziału firmy kurierskiej bądź nawet bezpośrednio do kuriera, który doręczał przesyłkę. Paczka wraca do magazynu oczekując na powtórną próbę doręczenia. Często się zdarza, że kurier dzwoni na podany w liście przewozowym numer telefonu. Jeśli jednak nie uda mu się skontaktować z odbiorcą, bądź po prostu nie zadzwoni, paczka jest dostarczana następnego dnia roboczego. Kilkakrotna nieskuteczna próba doręczenia skutkuje zwrotem przesyłki do nadawcy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl